Nyhedsbreve

Hvis du vil sælge mere til dine kunder, så er et nyhedsbrev et rigtig godt værktøj. Faktisk vil jeg sige at nyhedsbreve er et af de vigtigste værktøjer til at markedsføre dine produkter og fastholde dine kunder. Nyhedsbreve kan først og fremmest bruges til at sælge, men de kan også bruges til at informere dine kunder om nye tiltag.

Fordelen ved at udsende elektroniske nyhedsbreve er at du kan segmentere dine kunder. Du har måske nyheder der kun omhandler en bestemt målgruppe, eks. noget for mænd og noget for kvinder. Den form for segmentering giver et nyhedsbrev mulighed for. Jeg arbejder med mailsystemer, der giver mulighed for at holde styr på alle de tilmeldte modtagere, uden at det kræver den store administration. Oven i hatten får du adgang til statistik over hvor mange der har åbnet dit nyhedsbrev og eventuelle links i e-mailen spores. Som lovgivningen kræver, kan man selvfølgelig afmelde nyhedsbrevet via link i e-mailen.

Hvad koster et Nyhedsbrev?

Hvis du allerede har nogle e-mail adresser liggende, der skal lægges ind til dit nyhedsbrev, det kan klares med en excel-fil, der er lige til at redigere og klargøre til upload. Det koster kun din egen tid og er forholdsvis nemt.

Her efter skal du bare lave og udsende dine nyhedsbreve.

Hvis du kan nøjes med 2.000 tilmeldte modtagere og 12.000 mail udsendelser om måneden, så er mailsystemet ganske gratis. Jeg vil mene at det kan dække de fleste mindre virksomheders behov.

Husk at dine modtagere skal have givet tilsagn om at de ønsker e-mails fra dig. F.eks. via tilmeldings formular på din hjemmeside. Da din udsendelse ellers vil blive kategoriseret som spam, hvilket kan resultere i bøder.

Dette fantastiske nyhedsbrev jeg taler om kan laves hos Mailchimp, sjældent har jeg set så nemt et system.